Register  Login  Active Topics  Maps  

Apprendre 2500 mots en 5 mois?

 Language Learning Forum : Français Post Reply
27 messages over 4 pages: 1 2 3
EnglishEagle
Senior Member
United Kingdom
Joined 4325 days ago

140 posts - 157 votes 
Studies: English*, German

 
 Message 25 of 27
22 December 2013 at 12:53am | IP Logged 
Iversen wrote:
You could definitely use the wordlist techniques (or systems like Anki) on words from your Assimil
course, newspapers etc. However I understood that you had received a list with specific words which you would have
to learn for a specific exam 5 months ahead. That's a hard deal! Let's do the arithmetics: 5 x 30 days = 150 days,
and you need to get through 2500 words (including repetition rounds). And there will be days where you can't find
time to work so instead of roughly new words per day we may be looking at a need to memorize 25 or 30 new
words on each 'working' day. Plus repetitions.

I do think you should do something to remember the words from your Assimil, and there might also be a certain
amount of overlap, but you may have to set an upper limit for the time you spend on vocabulary acquisition. There
must also be space and time for more recreational activities in your target language - i.e. reading and listening
without having to learn each and every new word on your way. Just learning words without using the language in
practice will be as frustrating as reading menus instead of eating.


Thankyou again for your help. I think its going to be Anki, wordlist and native material such as newspapers and
magazines and not bother with Assimil. Does anyone know any good sites or places I can find (paid or free)
content? Things like radio channels, newspapers or magazine articles that I can use and suitable for beginner to
intermediate French students like myself.
1 person has voted this message useful



kasstri
Newbie
France
clavier-arabe-pro.co
Joined 2779 days ago

2 posts - 2 votes

 
 Message 26 of 27
10 August 2016 at 4:27pm | IP Logged 
Si votre objectif est d'être bon à des listes de mots apparemment arbitraires,
aller de
l'avant et d'apprendre les mots dans l'isolement.

Mais si vous voulez vraiment apprendre le français, je dirais oublier la liste de mots
donnée par votre professeur et
concentrer sur l'écoute et la lecture avec une traduction.

Ce sera mieux pour vous dans le long terme

Edited by kasstri on 10 August 2016 at 4:27pm

1 person has voted this message useful





Iversen
Super Polyglot
Moderator
Denmark
berejst.dk
Joined 6453 days ago

9078 posts - 16473 votes 
Speaks: Danish*, French, English, German, Italian, Spanish, Portuguese, Dutch, Swedish, Esperanto, Romanian, Catalan
Studies: Afrikaans, Greek, Norwegian, Russian, Serbian, Icelandic, Latin, Irish, Lowland Scots, Indonesian, Polish, Croatian
Personal Language Map

 
 Message 27 of 27
17 August 2016 at 2:39pm | IP Logged 
Peut-être kasstri a eu des mauvaises expériences avec les listes de mots, mais cela pourrait être le résultat de son attitude assez négative en combinaison avec des méthodes trop simples.

Personellement je n'utilise pas des mots choisis par hasard pour mes listes. Ou bien je les ai trouvé dans les textes que j'étudie, ou bien je les prends directement d'un dictionnaire. Et même dans ce deuxième cas - qui est le plus controversé - les mots sont tout autres que arbitraires puisque il y a là l'ordre alphabetique en soi plus une foule des rélations entre les mots qui se suivent. Et même s'il y a des mots sans relations aux autres mots sur la même page il est probable que je les ai vus avant quelque part ou qu'il est possible de former des chaînes d'association à quelque chose que je sais déjà. Peut-être que kasstri ne me croit pas, mais j'ai quand-même quelques années d'expérience avec les listes de mots. Je ne le sent pas comme une mémorization crue d'une série de mots isolés préparée par quelque professeur ou livre.

Il y a pourtant une limitation à ces méthodes que vous devez prendre au sérieux - avec les listes de mots autant qu'avec les systèmes SRS: ces méthodes vous fournissent principalement d'un vocabulaire passif. Il est nécessaire de pratiquer activement la langue pour rendre le vocabulaire passif actif.   

Edited by Iversen on 17 August 2016 at 2:45pm



2 persons have voted this message useful



This discussion contains 27 messages over 4 pages: << Prev 1 2 3

If you wish to post a reply to this topic you must first login. If you are not already registered you must first register


Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum


This page was generated in 0.2031 seconds.


DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.